Kłus anglezowany... Nie umiem! - forum nauka ćwiczenia porady galopuje.pl

utworzono: 2012/02/06 18:22

Kłus anglezowany... Nie umiem!

Aż wstyd mi mówić, że jestem baaardzo początkująca i... mam problemy z kłusem anglezowanym. Mam "wprawę" do tego, że zawsze za wysoko się podnoszę. No wiem, ale tak mi łatwiej. Po prostu kiedy anglezuję wyżej wszystko idzie tak jakby... wolniej co ułatwia mi wyczucie rytmu. Czy możecie mi dać jakieś ćwiczenia (poza jazdą) które by mi pomogły?

zgłoś naruszenie
wysłano: 2012/02/06 18:31
Mnie pokazywał Pan Dariusz Matz takie jedno ćwiczenie, które mi pomogło. Więc:
siadasz na krzesło, nogi trzymasz z tyłu przednich nóg krzesła i oplatasz je swoimi nogami (mam nadzieję, że rozumiesz) i wyprostowana próbujesz podnieść tył krzesła...
Poza tym musisz wczuć się w rytm konia... po jakimś czasie naprawdę to staje się mimowolne i proste...

zgłoś naruszenie
wysłano: 2012/02/06 20:13
To po prostu trzeba wyczuć.
Ja dopiero za 3-4tym razem zaczęłam robić to "dosyć sprawnie".
Mi pani poradziła,żebym w trakcie anglezowania mówiła sobie cicho "raz i dwa, i raz,i dwa" zgodnie z rytmem uderzeń kopyt konia o ziemię,i podnosiła się na "i".
I zadziałało ;)

zgłoś naruszenie
wysłano: 2012/02/06 20:30
Nauczysz się ;) Każdy kiedyś zaczynał. Ja bym proponowała byś popróbowała anglezować w stępie :D Wtedy poćwiczysz żeby za wysoko się nie unosić, a co najwazniejsze: ćwicz, ćwicz i ćwicz, a będzie dobrze :D Trzymam kciuki.

zgłoś naruszenie
wysłano: 2012/02/06 23:36
Na poczatku zawsze jest trudno.Oczywiście jeden załapie w 2 sekundy inny w 3 godziny.Mi instruktorka pomagała kiedy mówiła "hop".Najważniejsze jest wyczuć rytm.Ja teź miałam i czasami z przyzwyczajenia pdnoszę się zbyt wysoko , ale wtedy od razu gubie rytm , ale staram sie nie popełniać.Po prostu nie trzeba na siłę koń sam cię wybije i nietzreba się jeszce podnośić wyżej tylko powoli opuszcać wystarczy.

zgłoś naruszenie
wysłano: 2012/02/07 09:41