Czy konie fryzyjskie można uczyć stania dęba?

/ 7 odpowiedzi / 2 zdjęć
Cześć. ;)
Moją ulubioną rasą koni są konie fryzyjskie i rozważam zakupienie właśnie konia fryzyjskiego pod koniec roku szkolnego. I chciałbym wiedzieć czy konie fryzyjskie mogą stać dęba? Wiem, że mogą klękać, dawać nogi, itd. Ale czy mogą stać dęba?
I jeszcze jedno ile konie fryzyjskie mogą skakać maksymalnie cm??
Z góry dziękuję bardzo i pozdrawiam. :D
jestemzlasu

Stawać dęba mogą, w sensie że potrafią. Jak każdy koń. Pytanie tylko po co tego uczyć. Za jakiś czas wpadniesz na forum z pytaniem "jak oduczyć mojego konika stawania dęba".A skakać mogą tyle, na ile się je wytrenuje. Na dużą rundę raczej nie licz, ale jak włożysz trochę pracy to L spokojnie pojedziesz. (2014/10/21 19:37)

Szary Pielgrzym

Jestem przeciwny uczenia konia takich sztuczek przez amatora , z kilku powodów , po pierwsze , jest to niebezpieczne . Niedoświadczony jeździec przy uczeniu konia tej sztuczki może przewrócić go na grzbiet i zostać przygnieciony przez konia o wadze około 600 kg. Po drugie , konie łatwo uczą się sztuczek , ale oduczyć je jest bardzo ciężko. Koń ma wykonywać sztuczki na jasny i wyraźny znak jeźdźca a nie samowolnie ,jeżeli jeździec amator nie jest wstanie tego nauczyć konia to koń staje się śmiertelnie niebezpieczny .

(2014/10/23 21:18)

Dascola

Calkowicie sie zgadzam z opinia Szrego Pielgrzyma. Przewrocilam sie z koniem na plecy i tylko lud szczescia sprawil , ze przekulnelam sie na ta strone na , ktora kon nie upadl. Koszmar, nie zycze tego nikomu. Mam konia fryzyjskiego i znam nieco ich inna budowe. Trzeba pamietac , ze konie fryzyjskie nie wytrenowane moga miec slaby tyl. Kazdy kon aby utrzymac swoja wage i jezdzca na swoim grzbiecie musi miec silne tylne nogi. To podstawa. Tak wiec tez nie kazdy kon sie nadaje do tej sztuczki.PozdrawiamMoj konik JUNO (2014/10/28 13:02)

Dascola