Kłusowanie ... pierwszy raz

/ 3 odpowiedzi
Witam,
    Mam 36 lat i chyba ... kryzys wieku średniego, który objawił się chęcią nauki jazdy na koniu :)
Zacząłem jeździć na koniu. Mam za sobą 4 lekcje. Jestem na etapie nauki anglezowania w kłusie. Chciałbym Was poprosić o porady w tym temacie, jak sobie pomóc ... wejść w rytm kłusowania konia. Nie wierzę sam że to piszę, jestem muzykiem, a w ogóle nie czuję "konia" w kłusie .. i stąd to pytanie.
Ostatnim razem jeździłem pełną godzinę. Uczono mnie aby: 
1) Przycisnąć (nie mocno) kolana do siodła, 
2) Opuścić pięty na dół,3) Chwycić konia "w kontakcie", wyprostować się, ręce wyprostowane, 
4) Podczas kłusa opuścić ręce na dół, nawet położyć na koniu i ... wyluzować się ....
Teoria jest piękna, ale ...
Problemy (dylematy mam następujące): 
1) Zauważyłem, że jeźdzcy opuszczając pięte w dół, ich nogi lekko idą do przodu i na zewnątrz.
Natomiast jak mam ruszyć w kłusie lekko dotykam konia łydkami piętami i skracam wodze. W tym "trybie startowym" nie jestem w pozycji pięt w dół i nogi mi później lecą jak koń załapie rytm,
2) Czy powinienem cały czas w kłusie dotykac konia łydkami / pietami, aby pozostał w kłusie?Jak już udawało mi się wejść w rytm to koń zwalniał ... do stępu...
3) No i tym problemem jest wyczucie kiedy się podnieść kiedy opaść. Wiem, że koń chodzi w rytmie 4 taktowym, a ja co 2. powinienem się podnieść i opaść, ale jak wyczuć kiedy to zrobić ...?
4) Podczas kłusa, tracę stabilność w siodle, czego skutkiem jest to, że pociągam wodze za mocno i ze 4 razy poszedłem w galop ..... :| Za 5. razem, myślałem, zę już się wypieprz...., ale za wszelką cenę przycisnąłem nogi do siodła i to mnie uratowało ....
5) Liże rany po ostatnich zajęciach. Zdarta skóra na rękach od paska (muszę chyba wziąć kolarki na kolejne spotkanie ... ), zakwasy w udach, ból tyłka i w ogóle ...
Za jakąkolwiek pomoc z góry dziękuję!

jestemzlasu

Prawdopodobnie najlepszą poradą będzie zmiana miejsca gdzie jeździsz.