Problem z rozluźnieniem podczas jazdy.

/ 2 odpowiedzi
Hej! Jestem początkującym jeźdźcem, więc pewnie mój problem wyda Wam się banalny.Chciałam się Was zapytać jak sobie radzicie ze swobodną postawą na koniu. Ja podczas jazdy ciągle mam wrażenie,że im bardziej staram się siedzieć prosto/pilnować, by kolana nie odstawały itp. -tym bardziej nie jestem rozluźniona i jazda zaczyna mnie męczyć. Napiszcie mi też proszę jak ,,trzymacie się" nogami siodła. Mam odwieczny problem z odstającymi kolanami.Trzymam się raczej wewnętrzną stroną ud, ale kolana często mi trochę odstają. Pracując nad tymi nogami i ogólnie całym dosiadem strasznie się sama ze sobą siłuję. Staram się mocno przyłożyć nogi, ale i tak nadal nie jest idealnie. Nie dość,że męczę siebie to pewnie też i konia. Wiem,że to pewnie kwestia kolejnych ,,dupogodzin" w siodle, ale chętnie poczytam Wasze wskazówki :)
Ulungu

Kwestie dwie. Zaufanie do konia. Jak nie ufasz koniowi na którym siedzisz to dupa blada a nie nauka bo zamiast skupić się na trenerze pilnujesz by nie zlecieć. Ktoś tu pisał że koń to koń i każdy jedzie tak samo. Że nie potrzeba żadnej więzi, porozumienia, zaufania. A gówno prawda. Koń to zwierzę a nie maszyna. I jako takie ma prawo do szeregu własnych reakcji i nawyków nawet jeśli to doświadczony koń szkółkowy.
Druga rzecz, nie skupiaj się na tym by dopilnować wszystkiego na raz, to nie lekcja chemii i możesz logice pozwolić odpocząć. Dopracuj jedno, drugiego po prostu nie ignoruj a potem drugie trzecie. I oczywiście praktyka. Pewne rzeczy wchodzą w krew i robisz je potem odruchowo, nie musisz się zastanawiać czy ciało ułożone jest jak powinno bo jak nie jest korygujesz się odruchowo, po swoim i konia samopoczuciu orientujesz się że coś nie gra. (2015/09/23 20:40)

izapyza