Stawanie dęba, rwanie, bunt - problem pilne :/

/ 6 odpowiedzi
Witam wszystkich jestem początkującym jeźdźcem. Na koniu jeździłem dosłownie kilka razy.  Sytuacja wygląda tak że będę musiał przejechać razem z kolegą na przedzie orszaku weselnego 15 km na koniu. Wcześniej  wziąłem kilka lekcji instruktorzy zachwalali się, byli pod wrażeniem i stwierdzili że nikt się nie zorientuje że jeździłem tylko kilka razy. Uwierzyłem w to i pewnie wsiadłem na "docelowego" konia na jazdę próbną (żeby się oswoił poznał mnie itp tym razem już bez instruktora). Pojechaliśmy z kolegą w teren wszytko pięknie ładniem, aż tu nagle świeca cóż trochę strachu ale utrzymałem się pojechaliśmy dalej wróciliśmy do stajni. 2 dni później mieliśmy 2 podejście (kolejną jazdę próbną) koń od samego początku rwał do przodu trzymałem go mocno i spokojnie ruszyliśmy. przy podchodzeniu pod górę 2 razy postawił świece kiedy wyjechaliśmy na góre zatrzymalismy się żeby dać im odsapnąć a tu kolejna świeca po wylądowaniu podskoczył tyłkiem w góre i wybił mnie tylnymi nogami z siodła (bolesny upadek bo koń mega wysoki tz 180 cm ). wsiadłem szybko z powrotem pojechaliśmy dalej ale ciagle rwał kręcił głową (ewidentnie był niezadowolony a szliśmy tylko stępem). Próbował jeszcze ze 3 razy postwić świece ale dostał kilka reprymend słownych i mega mocno trzymałem go na wodzy więc nie do końca mu się udało. Na dobrą sprawę wodze musiały być cały czas mega napięte bo jak tylko poluzowałem odrazu chciał stawać dęba (po godzinie jazdy ręce mi chciały odpaść). Jak unikną takiego zachowania w takcie prowadzenia orszaku? cały czas trzymać go krótko żeby nie rwał? Co zrobić żeby nie stawał dęba? Bo upadek na asfalt to trochę średnia perspektywa?
Ulungu