układanie, charakter itp - dużo pytań

/ 22 odpowiedzi

• konto usunięte

Cześć,
długo zwlekałam z napisaniem na Galopuje, ale  wkoncu znalazlam nieco odwagi.
Odwagi, bo jak czytałam niektóre odpowiedzi, to strach zapytac o cokolwiek..
Szczesliwym trafem zostałam posiadaczką 2 koni. $ letniej wlkp i 2 letniej półfryzyjki.
jeżdżę od roku i nie jest to najwyższa półka umiejętnści, ale "jakś " daję radę.

piszę do Was z zapytaniami o podpowiedz czy rady. Ruda czyli wlkp jest koiem bardzo pochliwym.co prawda jest u mnie miesiac ( obie z jednej stajni ), ale mimo to każda gałąź podczas wichury, stukot czegokolwiek, drzwi , ktore gdzieś trzasną powodują ataki paniki wręcz u tego konia. maja otwarta stajnie- wiatę i wyjscie na padok, dzieki czemu maja troche wolnosci :) ale  w takich lękowych momentach obie nakręcają się nawzajem i galopują nawet 3-4 godziny ( raz biegaly przez caly dzien dosłownie). `
gdy na nia wsiadlam, chciala mnie zrzucic za wszelka cene.. zaliczylam wszystkie galązki brzozek rosnacych na padoku. z czasem jej troche przeszla agresja do ludzi, ale potrafila np "witac" intruza z otwartym pyskiem i zębami na wierzchu:/ mnie nie ugryzla, ale w ataku strachu potrafi wpaść na mnie , przez co muszę się nieustannie pilnować. dostałam też wcześniej od niej z głowy... moze smieszne, ale skonczylo sie tylko na bolu glowy 2 dniowym.po tej akcji bylam zalamana i myslalam nad sprzedaza rudej zarazy.
tymczasem minelo kolejnych kilka dni...
kon daje pieknie wszystkie nogi, z oglowiem mialamm problem bo uciekala po zdjeciu kantara.. (zakladam jej przez szyje uwiaz i stoi juz grzecznie),siodlo super juz, nie chce mnie juz zrzucic i prawie sie zaprzyjaznilysmy juz. boi sie wyjsc poza podworko , czyli te swoje 5 tys metrow , ktore maja dla siebie. udalo sie ja przekonac nawet 2 razy i za pierwszym ciagle wracala spanikowana i nie chciala isc do przodu a teraz zrobilysmy kilka km i pomimo paru "odchylow" szla jednak w miare grzecznie do przodu.